Bedste forsvar mod dårligt immunforsvar? Undgå inflammation

Betændelse
Inflammation er kroppens naturlige reaktion på skade eller infektion, som ofte forårsager lokaliseret rødme, hævelse, smerte, eller varme. Det kan forårsage tab af funktion af de involverede væv. Akut inflammation er typisk en beskyttende og lokaliseret respons på infektion eller skade. Den er designet til at helbrede kroppen og genoprette normal væv funktion.

Betændelse i leddene, herunder stivhed og hævelse er almindelige symptomer på gigt.

Hvis betændelse fortsætter i en længere periode, bliver det kronisk inflammation. Kronisk inflammation kan være et resultat af en infektion, autoimmun reaktion eller allergi.

Anti-inflammatoriske fødevarer og krydderier

Visse fødevarer er blevet identificeret som anti-inflammatorisk. De kan medvirke til at reducere kronisk inflammation og smerte. Omega-3 fedtsyrer findes i fisk, visse nødder og endda chokolade er alle blevet anerkendt for deres anti-inflammatoriske egenskaber.

Forskning i præcis, hvor godt disse fødevarer reducere inflammation i kroppen er blandede, men lovende. En let måde at inkorporere anti-inflammatoriske i din kost er gennem brug af krydderier.

Gurkemeje
Gurkemeje er en genial gul krydderi almindeligt i indiske køkken, som du kan finde i enhver købmand. Gurkemeje har været brugt som medicin i århundreder til at behandle sår, infektioner, forkølelse, og leversygdom.

Undersøgelser har vist, at curcumin, en forbindelse i gurkemeje, kan reducere inflammation i kroppen. Hvis du kan læse tysk er der her en god liste af ting du kan bruge curcumin og gurkemeje til

Ingefær
Ingefær er en kan krydderi bruges i mange køkkener. Du kan købe det pulveriseret eller som en frisk rod i de fleste supermarkeder. Ingefær er blevet brugt som en traditionel medicin til behandling af maveproblemer, hovedpine, og infektioner.

De anti-inflammatoriske egenskaber af ingefær er blevet rost i århundreder, og videnskabelige undersøgelser har bekræftet det.

Kanel
Kanel er et populært krydderi ofte bruges til at give smag bagt godbidder. Men kanel er mere end blot en lækker tilsætningsstof i vores kager. Undersøgelser har vist, at krydderiet har anti-inflammatoriske egenskaber, som kan lette hævelse.

Hold et godt udbud af kanel på hånden og drys det i din kaffe eller te, og på toppen af ​​din morgenmadsprodukter.

Hvidløg
De anti-inflammatoriske egenskaber af hvidløg har vist sig at lette arthritis symptomer. En lille smule kan gå en lang vej. Brug frisk hvidløg i næsten enhver krydrede skål for tilsat smag og sundhedsmæssige fordele.

Hvis smagen er for meget for dig, stege et hoved af hvidløg for en sødere, mildere smag.

Cayenne
Cayenne og andre Hot Chili Peppers er blevet rost for deres sundhedsmæssige fordele siden oldtiden. Alle chili peber indeholder naturlige forbindelser kaldet capsaicinoids. Det er, hvad giver den krydrede frugt sine anti-inflammatoriske egenskaber.

Chili peber er almindeligt anset for at være en stærk anti-inflammatorisk krydderi, så sørg for at inkludere en streg i din næste parabol. Det har længe været brugt som et fordøjelsesfremmende støtte så godt, så det er en ekstra fordel.

Sort peber
Hvis cayenne er for varmt for din smag, vil du være glad for at vide, at den mildere sort peber er blevet identificeret for sine anti-inflammatoriske egenskaber så godt. Kendt som “King of Spices,” sort peber er blevet værdsat for sin smag og antibakterielle, antioxidant og anti-inflammatoriske fordele.

Undersøgelser har vist, at de kemiske forbindelser af sort peber, navnlig piperin, kan være effektiv i de tidlige akutte inflammatoriske proces.

Kryddernellike
Nelliker er blevet anvendt som en slimløsende, og at behandle mavebesvær, kvalme og betændelse i munden og halsen. Forskning er stadig blandede, men tyder på, at de kan have anti-inflammatoriske egenskaber.

Pulveriseret fed fungerer godt i bagværk og i nogle krydrede retter, ligesom solide supper og gryderetter. Du kan også bruge hele nelliker at indgyde både smag og ernæring til varme drikke som te eller cider.